Wydawnictwo: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych Data wydania: 1963Liczba stron: 159 Język: polski
Do lektury tej pozycji podeszłam dość sceptycznie. Jednak bardzo pozytywnie się rozczarowałam. Mimo to, iż książka została wydana w 1963 roku, to wszystkie rady, które są w niej zawarte można z powodzeniem przenieść na współczesność i przede wszystkim w praktyce wykorzystać w przyswajaniu nowych informacji, odrabianiu lekcji i wpływaniu na efektywność samego procesu uczenia się. Autor w humorystyczny sposób zwraca się do swoich czytelników, przekazując im w najbardziej prosty sposób całkiem skomplikowane treści. Książka zawiera również wiele ciekawych informacji, kolorowych obrazków, grafik, rysunków, dzięki temu przykuwa uwagę czytelnika. Autor już w latach 70 tych XX wieku odwoływał się do edukacji równościowej tj. do bezpośredniego zwracania się słowem pisanym zarówno do dziewcząt, jak i chłopców (chociaż i nawet współcześnie rzadko można się z tym spotkać). Główną ideą, która autor chciał przekazać swoim czytelnikom było zakorzenienie w ich świadomości dwóch słów i roli, jakie spełniają w procesie uczenia się. „Chcę" oraz „muszę" - elementarne słowa, z którymi utożsamianie się prowadzi do osiągnięcia różnych efektów uczenia się. Adresatami książki są przede wszystkim uczniowie szkół podstawowych w wieku 12-14 lat. Autor dzieli się swoimi spostrzeżeniami, a także daje cenne wskazówki i porady, które zdobył w trakcie długoletniej praktyki. Język tej pozycji jest łatwy, prosty i przyjemny. Książkę czyta się bardzo szybko i z ogromną przyjemnością, a jej zrozumienie nie stanowi żadnego problemu (w końcu skierowana jest do dzieci). Zdecydowanie można ją polecić, nie tylko najmłodszym czytelnikom. Ocena: 4/6
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz