Łowcy głów, Jo Nesbø



Tytuł oryginalny: Łowcy głów
Wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie
Gatunek: thriller, sensacja, kryminał
Data wydania: 2012
Liczba stron: 224
Język: polski

Książka „Łowcy głów” autorstwa norweskiego pisarza Jo Nesbø była moim pierwszym spotkaniem z twórczością tego autora. Niestety, po wielu medialnych, pozytywnych doniesieniach na temat jego kunsztu, a tym samym zawyżonych moich oczekiwaniach -  zawiodłam się. Fabuła książki niestety nie wciągnęła mnie, dodatkowo jawiła mi się jako bardziej sci-fi aniżeli prawdziwa, realna historia, która może spotkać zwyczajnego śmiertelnika.

Jo Nesbø zaprezentował historię wysoko wykwalifikowanego headhuntera Roger’a Browna, który swoje kompleksy związane z niskim wzrostem rekompensował piękną żoną, drogim domem i „specyficznym” hobby – kolekcjonowaniem i dorabianiem na „pozyskiwanych” dziełach sztuki. Historia komplikuje się zasadniczo w chwili pojawienia się Clasa Greve’a – którego spotkanie zwiastuje ogromne zmiany w życiu głównego bohatera, jego żony i kochanki.

Historia została napisana lekkim, przystępnym językiem, jednak nie przypadła mi do gustu i nie wciągnęła na tyle, bym stała się miłośniczką twórczości Jo Nesbø. Trudno mi jest również polecić tę książkę innym czytelnikom. Niepodważalnym jednak jej walorem był zasadniczy zwrot akcji, który ukazał, iż nie wszystko jest takie jak nam się na początku wydawało.  

Ocena: 3/6
S.P.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Silviana © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka